پزشکینمونه سوالات آزمون علوم پایه

دانلودمجموعه نمونه سوالات آزمون علوم پایه پزشکی +پاسخنامه

 آزمون علوم پایه پزشکی

آزمون علوم پایه پزشکی آزمونی است که سالی دو بار برگزار می‌شود و دانشجویان پزشکی که ۵ ترم از تحصیل خود را پشت سر گذاشته‌ اند باید در آن شرکت کنند.

افرادی که پذیرفته شدنشان در نیمسال اول صورت گرفته باشد باید در آزمون برگزار شده در اسفند ماه شرکت کنند و پذیرفته شدگان در نیمسال دوم می‌ توانند در آزمونی که در شهریور ماه برگزار می شود شرکت نمایند.

معدل کل دانشجویان برای اینکه بتوانند در آزمون علوم پایه پزشکی شرکت کنند باید حداقل ۱۲ باشد و اگر نتوانند یکی از دروس عمومی علوم پایه را پاس کنند قادر به شرکت در امتحان به صورت مشروط هستند.

الزامات شرکت توی آزمون علوم پایه

تا قبل از سال ۹۶ و تغییر برنامه آموزشی وزارت بهداشت، تنها دانشجوهایی اجازه داشتند توی آزمون علوم پایه پزشکی یا دندانپزشکی شرکت کنند که توی امتحانات تمامی درس‌های اختصاصی عملی و حداقل ۸ واحد از درس‌های عمومی نمره قبولی رو به دست آورده باشند و میانگین کل نمرات اون‌ها (درس‌های اختصاصی عملی و تئوری+ درس‌های عمومی) هم باید به حد نصاب ۱۲ می‌رسید. در مورد وضعیت درس‌های اختصاصی تئوری هم اگر دانشجویی صرفا توی یک درس نمره قبولی نمی‌گرفت، می‌تونست با استفاده از تبصره «معرفی به استاد» و به صورت مشروط توی آزمون شرکت کنه.

با تغییر برنامه آموزشی توی چند سال اخیر، شرایط برای دانشجویان دندانپزشکی به همون روال سابق باقی مونده اما وضعیت دانشجویان پزشکی یک کم تغییر کرده و میشه گفت ساده‌تر شده. این گروه به شرطی می‌تونن توی آزمون علوم پایه شرکت کنند که برای حداقل ۴۶.۵ واحد از درس‌های علوم پایه۱ و حداقل ۸ واحد از درس‌های عمومی نمره قبولی رو به دست آورده باشند و میانگین کل نمراتشون (۴۶.۵ واحد علوم پایه و ۸ واحد عمومی) به حدنصاب ۱۲ رسیده باشه.

(به استثنای درس‌های شناور بین علوم پایه و مراحل بالینی مثل فیزیک پزشکی، ژنتیک، بیوشیمی بالینی، فیزیولوژی ورزشی، آناتومی جراحی، طب سنتی…)

بودجه بندی سوالات آزمون علوم پایه پزشکی به قرار زیر است :

نام درس

تعدا سوال

دروس علوم تشریح

(آناتومی، بافت‌شناسی، جنین‌‌شناسی)

۵۴

فیزیولوژی

۳۶

بیوشیمی پزشکی

۲۰

باکتری‌شناسی پزشکی

۱۶

انگل‌شناسی و حشره‌شناسی

۱۲

قارچ‌شناسی پزشکی

۵

ویروس‌شناسی پزشکی

۵

اصول خدمات سلامت

۱۱

اصول اپیدمیولوژی

۹

زبان تخصصی پزشکی

۲۰

معارف اسلامی

۱۲

مجموع سوالات

۲۰۰

 

 

چرا اکثر دانشجویان سعی دارند نمره بالاتری در این آزمون کسب کنند ؟!!

علی رغم اینکه شرکت در آزمون علوم پایه برای تمام دانشجویان  رشته پزشکی  امری ضروری است، نمره بالا در آزمون مزیت هایی را برای دانشجویان به همراه دارد.مثل معافیت ازطرح !! یا انتخاب لاین‌ ها و ترتیب بخش‌ های دوران فیزیوپات و استیجری به خواست خود دانشجو !!

حال  شاید سوال ایجاد بشه که معافیت از طرح به چه صورت ؟!!

باید گفت 2.5 درصد از نفرات برتر این آزمون امکان شرکت در آزمون دستیاری، بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن از دوره پزشکی عمومی را دارند. این افراد در صورتی که در آزمون دستیاری قبول شوند، می‌ توانند دوره دو ساله طرح و دوره دو ساله طرح تخصص را همراه با هم بگذرانند.

در ادامه برای حمایت از دانشجویان پزشکی عزیز و ایجاد فرصت صرفه جویی در وقت با ارزش شان مجموعه نمونه سوالات آزمون علوم پایه پزشکی از سال های مختلف جمع بندی گشته و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است .

مشخصات فایل :

تعداد دوره: 10

حجم فایل: 64 مگابایت

شامل آزمون های :

شهریور 96 (کرمان/دفترجه الف و ب) + پاسخنامه

خرداد 98 + اصلاحیه + پاسخنامه

اذر 98 (دفترچه ورودی های قبل از96/ بعد از 96) + پاسخنامه

شهریور 99 (انگلیسی/فارسی) + پاسخنامه

دی 99 (انگلیسی/فارسی) + پاسخنامه

اسفند 99 (انگلیسی/فارسی) + اصلاحیه + پاسخنامه

خرداد 1400 (انگلیسی/فارسی) + پاسخنامه

آبان 1400 (انگلیسی/فارسی) + اصلاحیه+ پاسخنامه

اسفند 1400 (انگلیسی/فارسی) + اصلاحیه + پاسخنامه

شهریور 1401 (فارسی) + پاسخنامه

 

برای خرید روی ایکون زیر کلیک کنید: ( لطفا ایمیل خود را صحیح وارد کنید تا یک لینک از فایل به ایمیل شما ارسال گردد.)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
در صورت هرگونه مشکل در لینک های سایت، از طریق آیکون روبه رو به ما اطلاع دهیدتماس ما
+